Night in Marzamemi!


Ecco le foto della nostra serata a Marzamemi. Un piccolo paesino del sud della Sicilia, davvero splendido e caratteristico. Spero di riuscire a fotografarlo anche di giorno! Qualche foto è un pò sfocata perchè non mi piaceva il risultato delle foto con il flash, così ho utilizzato il notturno, che qualche volta però non dava dei risultati perfetti.
Aria fresca, profumo di mare e di sale, scenografia storica di pietre, archi e ciottoli, fiumi di persone e musica che accompagnava la passeggiata fino a tarda serata.

Here they are the pictures of our evening in Marzamemi. A small village in south of Sicily, really beautiful and quaint. I hope I can photograph it during the day! Some pictures are a little blurry because I did not like the result of flash photography, so I used the night effect, however, that sometimes did not give perfect results.
Fresh air, scent of sea and salt, historic backgroung, stones, arcs and pebbles, a lot of people and music that accompanied you during the walk until late evening.

La triscele, detta trinacria, come simbolo della Sicilia, è la testa di Gòrgone (o della Medusa)dalla quale si irradiano tre gambe. Le tre gambe rappresentano i tre promontori, Capo Peloro, Capo Passero e Capo Lilibeo.

The triskelion, called Trinacria is the Sicily’s symbol, is the Gorgon‘s head (or the Medusa) from which radiate three legs. The three legs represent the three capes, Cape Pelorus, Capo Passero and Capo Lilybaeum

Kisses From Sicily!
Pics taken by Sabrina Musco, Ivan Morone
Location: Marzamemi, Sicily

You May Also Like